PesTehetség Program

2019. augusztus 01. csütörtök, 07:59 Lovászi Anett
Nyomtatás

A Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezetének lehetősége nyílt arra, hogy 2018-2019. években részt vegyen az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program megvalósításában.

Szerveztünk  nyolc hónapon át (2018. októberétől - 2019. május végéig) tartó helyi jellegű szemléletformáló programsorozatot dolgozott ki, lés valósított meg PesTehetség néven.

A programsorozat célja az volt, hogy a családoknak, a pedagógusoknak és a tanulóknak szóló programokkal segítsük a tehetségek felismerését, elismerését valamint a tehetség kibontakoztatását segítő családi háttér megerősítését. Pályázati programunkkal társadalmunk egy kis szeletét igyekeztünk jobb irányba terelni.

Pest megyét lefedően bonyolítottuk le a tehetség és tudás  értékének tudatosítását szolgáló szemléletformáló programsorozatot.

További képek IDE kattintva!

A programhoz kapcsolódó az eseményeket  Pest megye  hét településén, egy-egy - elsősorban akkreditált tehetség pontnak minősülő –iskolában tartottuk meg.

A programunk megvalósításához hét településen (Százhalombatta, Érd, Veresegyház, Vác, Cegléd, Gödöllő, Monor) kértünk fel partnernek hét iskolát, ahol a munkatervünkben kidolgozott négy programelemhez bonyolítottuk le az eseményeket.

A hét partner iskola: Arany János Általános Iskola és Gimnázium, Gárdonyi Géza Általános Iskola és Gimnázium, Lisznyai Szabó Gábor Alapfokú Művészeti Iskola, Árpád Fejedelem Általános Iskola, Táncsics Mihály Általános Iskola és Óvoda, Hajós Alfréd Általános Iskola, József Attila Gimnázium és Közgazdasági Szakgimnázium.

A programelemek megvalósításában szerepet vállaló  négy szakember, érzékenyítő foglalkozások keretében tárta fel és ismertette, majd megoldás keresési stratégiák kibontakoztatásával valósította meg a program célkitűzését.

A szakmai beszélgetések, rendezvények, kreatív programelemek, a tájékoztató anyagok, az iskolai foglalkozások, a szabadabb szervezésű rendezvények mind azt a célt szolgálták, hogy az érintett tehetséges gyermeket körül vevő kortársak, szülők, pedagógusok vagy csak ezekkel a fiatalokkal kapcsolatba kerülő emberek megtanulják megelőzni, illetve kezelni a kialakult konfliktushelyzeteket, ezáltal elfogadóbbá tenni környezetüket.

A program elérte a célját, mert az iskolákban

- a bullying problémája iránt érzékeny pedagógusok módszertani felkészültségét erősíthettük,

- több intézményben munkaközösség alakul a bullying ellenes programok, hatékony intervenciós stratégia iskolai bevezetésére,

- 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés körébe tervezik az ENABLE program bevezetését,

- a program sikeresét igazolja, hogy többször felmerült a folytatás igénye mind a pedagógusok, mind a szülők részéről,

- a tanulói csoportokban kiemelten érződik az iskolai pszichés terhelés, ezért nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a stresszoldó/relaxáló foglalkozásokra.

Módosítás: ( 2019. augusztus 01. csütörtök, 08:13 )