1749: Egy hét alatt 155 millió forint gyűlt össze a segélyvonalon a vörösiszap károsultjainak megsegítésére

2010. október 12. kedd, 09:22
Nyomtatás

A hazai telekommunikációs iparág legnagyobb szereplői, a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC által támogatott 1749-es segélyvonalon összegyűjtött milliók a magyar Vöröskereszt segítségével jutnak el az érintettekhez.

Eddig több mint 155 millió forint értékű adomány érkezett hétszázhetvenhétezernél is több sms és telefonhívás formájában a 1749-es segélyvonalra. Az összeget a Veszprém megyei vörösiszap-katasztrófa károsultjainak megsegítésére közösen gyűjtik a hazai telekommunikációs szolgáltatók. Minden, 2010. október 5-től a segélyvonalra érkező hívás és sms teljes, 200 Ft-os összegét a Magyar Vöröskereszten keresztül a bajba jutottak megsegítésére fordítják. A szolgáltatók a beérkező összegből semmilyen költséget nem vonnak le, ezzel is támogatva a segítségnyújtást.

A telekommunikációs szolgáltatók gyors összefogásának, a Magyar Vöröskeresztnek és az ügyfeleknek köszönhetően már megkezdődtek a mentési munkálatok, de az érintett településeken még mindig súlyos állapotok uralkodnak.

A Magyar Vöröskereszt a katasztrófa első napjától a helyszínen tartózkodik. A szervezet munkatársai részt vettek a túlélők utáni kutatásban, a lakosság és az ott dolgozók ellátásában. A Magyar Vöröskereszt a 1749-re beérkező adományokból az iszapkatasztrófa károsultjainak elsőként tartós élelmiszert, ásványvizet, tisztító- és tisztálkodási szereket juttat el.

A segítségnyújtásra továbbra is nagy szükség van, ezért a telekommunikációs szolgáltatók és a Magyar Vöröskereszt várja a 1749-es számra érkező hívásokat, és az „ISZAP” szót tartalmazó sms-eket.

Módosítás: ( 2010. november 02. kedd, 19:45 )